Blogg

Montechiari

I går var vi på Montechiari vingård, en helt fantastisk opplevelse. Gården lå på toppen av en liten Ås i Montecarlo, og det var en fantastisk utsikt utover Lucca. Vi ble tatt i mot av et hyggelig e...

Cinque Terre

I dag sto Cinque Terre for tur, fem klippelandsbyer som ligger langs den Italienske kysten. Cinque Terre står på UNESCOs verdensarvliste og det er ikke vanskelig å skjønne hvorfor. Man kan gå, ta t...

Ut på tur!

I går skulle vi egentlig på tur til Cinque Terre, men å finne frem i Italia er ikke bare bare. Dårlig skilting og en litt vrang GPS førte oss til Pisa i stedet :) Vi hadde planlagt en tur dit neste...

Siena

I dag har vi vært i Siena som er en fjellby ett par timer fra der vi bor. Sienna er så og si bilfri, så vi måtte finne parkering utenfor bymuren. Etter og ha kjørt rundt i over en time for å finne ...

Gla påsk!

Vi tilbrakte første delen av påska på hytta på Nerskogen. Anna ble desverre syk de første dagene, men vi fikk da utnyttet finværet godt alikevel. Og for et vær! Jeg gikk hele torsdag og fredag og s...

Hjertegull

Påskeaften hentet vi Lille My. Hun er selvfølgelig helt perfekt og elsket fra første stund. Hun er overraskende rolig og det virker som hun trives godt her. Anna synes det er mest stas men er også ...

Stockholm!

Jeg har vært på jentetur, en superfin helg med to av de beste. Vi gikk mye og rakk over store deler av byen, både kulturelt og shopping. Alle trenger en slik tur innimellom, jeg vil på flere slike ...

Fyret del II

Siden sist del II

Jadda, her har det vært tyst som i graven siden juli. Som jeg skrev i forige innlegg så har instagrambølgen slått over meg. Så kjekt, og jeg slipper å skrive så mye. Men nå var det på tide med ett ...

Fyret del I

I helga har jeg endelig fått kjent på feriefølelsen. Vi dro ned til Horten og hadde noen fine dager på fyret som ligger på Bastøya. Været var faktisk ikke så værst, vi kunne gå i shorts faktisk (je...

Bursdag!

Hurra for meg som fylte mitt år! 32 hele sådan. Jeg elsker bursdag, enten min egen eller andres. God mat, gode venner og noe godt i glasset gjør dagen perfekt. Er også som en unge når det kommer ti...

Siden sist

Siden sist har vi vært på besøk og vi har hatt besøk. I forige uke var vi Oslo og besøkte Ingrid,Stine og Rihanna. Konserten var knall og i en mild hvitvnsrus ble det mye dansing og synging under d...

En fin fin lørdag!

Startet dagen med at ei solstråle hoppet i senga, sol var det også ute. Endelig. Så da ble frokosten nytt ute i hagen. Så bar det av sted på jobb, jobbet med Courtney i dag og det er alltid like k...

Babyfeiring

Ei av mine beste venninner venter ei lita jente i slutten av juni, dette må jo feires. Og de som kjenner meg vet jo at jeg elsker å planlegge og ordne til slike sammenkomster. Jeg og Cecilies svige...

Skal det være en kakeform eller en bakebolle?

En liten titt på den fine jobben jeg har fått meg på Traktøren Bakeutstyr Byhaven . Hvis dere er i byen så kom innom, hvis ikke så synes jeg dere skal komme på Trondheimsbesøk ;) Her er en liten ti...

Litt påske, ny jobb.

Påsken var til tross for lite finvær veldig koslig. Vi var på hytta til foreldrene til Are sammens de og broren. Vi har gått litt på ski, spist god mat, besøkt onkler og tanter, spilt spill, spist ...

Ticket to ride

Kunne gjerne tenkt meg en tur til fjerne østen, eller egentlig hvor som helst der det ikke er fire årstider på en time. Enn så lenge får jeg nøye meg med spillet og gode venner, og det er absolut i...

Gode venner i storbyen

Vi har vært i storbyen Oslo for å besøke favoritt familen Torske/Liabø. Tenk at vi ikke har sett de siden mai i fjor! Det er en skam, og i 2012 skal vi se mere av hverandre. Det har jeg herved best...

Testing

Har somlet meg til å laste ned blogg.no appen. Så må jo teste hvordan dette fungerer:) Morgenstund i berget

Tid for fornying

Da er det snart ett nytt år, og tiden ligger foran oss med mange nye muligheter og kanskje forandringer. Vi har allerede tyvstartet litt, og fått "ny" stue og kjøkken. Her er en liten smakebit på k...

Besøk

SE, SE sier Anna når hun ser fuglene i vinduet. Og det er ekstra koslig med besøk når man ha donaldkul og feber.

Riga it is!

Jentetur er en skikkelig energiboost og anbefales alle:) Uten mann og barn, bare gode venninner og masse cava. Det kan ikke bli noe annet en bra. Og når katten er på ferie danser hun på nattklubb h...

I love horses

Mamman har endelig våget seg opp på hesteryggen igjen etter etter noen år uten hest. Det var litt skummelt i begynnelsen, men red ei kjempe snill hoppe som her Flikkan. Ble til og med en liten ufri...

Kul-tur

I helga var vi på Nerskogen sammen Mari og Pierre. Hyttetur med gode venner er alltid stas, spesiellt når de de disker opp med elgsteik på lørdagskvelden :) Vi var litt uheldige med været på lørdag...

Sverresborg

I går var det deilig høstvær (dog litt kaldt), så vi tilbringte formidagen på Sverresborg folkemuseum. Der var det barnasdag, quiz, Gråtass, gratis pølse, og konsert med Klaus Sonestad var gøy! Spe...

The beach

I går kjørte vi langs kysten og til den kjente Elafonisistranden, Kretas svar på Maldivene. Stranden var nydelig og til tross for nesten full parkering var vi nesten "alene" der. Turen dit er absol...

Chania

En veldig fornøyd Anders...... ...og Ingrid :) Flere koslige små gater og smug med små boder med veldige tvilsome og tacky souvenierer. Nei, disse blir ikke med hjem! Småhavnidyll Fa...

BadeAnna

I dag var vi tøffere enn toget! Først plaske litt sammen med bestemor (eller Bæ som Anna sier) Også uti sammen med pappsen. Litt skeptisk først, men så ble det plutselig kjempe morsomt. El...

Deilige dager

Vi har endelig tatt ferie, sammen :) Herlige utsikten fra leiligheten. Frokost UTE på terassen Superonkel og Anna Anna synes bassenget er skummelt enda så baderingen og badelekene passe...

Stjernerytterne i fare

Gjorde ett kupp på Fretex i dag. Denne boken fikk jeg i Pennyklubben da jeg var rundt elleve-tolv og før jeg hadde fylt fjorten hadde jeg lest den over tyve ganger minst. Så ble Pennyklubben litt b...

Ut på tur del 2- Tusseløypa

Bymarka skjuler mange hemligheter, blant annet denne eventyrstien. Egentlig ment for de små, men veldig artig for oss voksne på fotosafari. Hit skal jeg ta med Anna når hun bli litt større, synd hu...

Love hearts

Fire år siden vi feiret oss selv sammen med gode venner og familie. En dag som begynte i det stille og endte i en heidundrende fest! ♥

Til minne

Hagedager del 2

Vi har vært heldige og har hatt flere soldager på rad, så da er det bare å utnytte mens man kan. Mmmmais er godt altså! Solhatt og kortermer, digg! Hagen er utrolig fin nå, takket være...

Vi ønsker oss ett nytt hus

Vi er i dette tilfellet meg og Anna, og huset på ønskelisten er riktignok ett dokkehus. Men ikke ett hvilket som helst, det er selveste Mummitårnet. (Bildet er lånt fra Adressa.no) Adressa hadd...

S.O.S Hundevakten

Vi passet den søteste valpen jeg har møtt på lenge da vi var på Oppdal i helgen. Inka, på ti uker. Det var nesten som å ha en baby til og jeg er glad det var vær til å være ute med henne. Hvis ikke...

Hytta

Vi har vært på Oppdal i helgen, stas for både beste og oldeforeldre når Anna kommer på besøk. Det har vært kjempe vær og vi har kost oss ordentlig. I dag kjørte vi på Nerskogen for å ta en liten vå...

ELD

Vi tok på oss finklærne og dro ut for å spise. Valget falt på en ny resturant som heter ELD. Veldig fornøyd. Stilig plass, god service og ikke minst nydelig mat. Anna oppførte seg eksemplarisk hvis...

Kollen

Da vi var i Oslo bodde vi som sagt på Holmenkollen, og da var det vel obligatorisk å besøke bakken. Anna brydde seg katta om bakken, men far tok seg en runde i skisimulator og var riktig så ...

Oslo, i like!

Ikke noe er som ei langhelg med gode venner. Det var så herlig å klemme på Ingrid, Pernille, Olivia (for første gang) og Jesper igjen. Og Jo fikk en liten klem han også;) Åtte timers biltur gikk so...

17 mai - åttitallet

Syttende mai nitten åtti ni er til nå den beste syttende mai jeg kan huske. Det var da det var lov med både bil ,traktor og hester i toget. Jeg var på Sunndalsøra og mitt kjære søskenbarn Laila var...

Gifts from Seoul

Superbror har vært i Seoulog hadde med fine gaver hjem til søss.

1 mai

For noen deilige dager vi har her i Trondhem for tiden, måtte det vare til langt uti oktober. I dag har vi vært og besøkt farfar på sykehuset, en fin dag å trille over øya på. Twist hører hj...

Lille kattepus

Denne sangen er den eneste som gjelder hvis Anna er sutrete, trøtt eller sint. Vi har prøvd både å synge og spille andre sanger uten at det hjelper. Det er kun denne og hun blir stille på to sekund...

Vårtegn

Det sikre vårtegnet må være når du kan nyte is og bringebær (høstet fra egen hage) ute i hagen med tynnjakken på. Anna har fått begynt å smake på forskjellige ting, bringebærsø var en slager. ...

Marys venner

I helga var vi på Sunndalsøra og besøkte slekt og venner. Tante tok meg med på loppemarked der all inntekt går til Marys Venner, som er en frivillig, nøytral og uavhengig hjelpeorganisasjon. De job...

God helg!

Denne helgen blir det mye farting, men det er bare stas siden vi skal møte så mange trivelige mennesker. Jeg skal også teste min nye kjøkkenvenn og lage kaker til Idas barnedåp. Innimellom så håper...

Skip a beat

Jeg skal kose meg på konsert i kveld, gleder meg! Ønsker dere alle en riktig god helg!

Stay tuned

Ett lite prosjekt jeg har gående har ført til bloggtørke den siste uken, og resultatet får dere ikke se før over helgen. Men her er ett lite hint: Ellers så har jeg og min kjære Are holdt sammen i...

Lykke

Kan være å nyte Dromedars nydelige gulrotkake på en søndags formidag: Eller gleden over å ha ei nydelig jente som har begynt å rulle rundt på gulvet som en propell:

News!

Å lese avisen sammen med pappsen er toppers!

Drømmen om sommer

I helga koste vi oss med godsaker fra Fairytale Cupcakes: Og da gikk tankene mine til i fjor sommer og dettrivelige besøket av Ingrid og Pernille. Vi teller ned månedene til sommerferien og håpe...

Årets konsert opplevelse?

Ja det tror jeg faktisk, selv om vi bare er i februar enda... I forbindelse med ISFIT spilte Susanne Sundfør i Nidarosdommen i kveld og sammen med Trondheimsolistene lagde hun en fantastisk stemnin...

Staselig besøk

Her om dagen fikk vi besøk av disse nydelige dyrene: Det er pappa som har vært papparazzi, hadde kanskje blitt bedre bilder med speilrefleksen. Får legge meg på lur og håpe at de kommer tilb...

Salg!

Bebito har så mye fint, spesielt klær til søte små som Anna. Dessverre så er de ganske dyre, så har ikke handlet der før i dag. For nå har de 70% (!) salg på nesten alle barneklær. Tror Anna kommer...

Jula ano 2010

Da er julen nesten over og det er dette året også. Vi har feiret julaften i Trondheim før vi vendte nesen sørover mot Oppdal og hjem til svigers. Foruten masse god mat ble det også tid til å besøke...

Feliz Navidad

Ønsker dere alle en riktig god jul!

Sarah Bernard.....

.....og andre bakverk. Inspirert av denne husmora og av denne fantastiske bloggen Villa Perlesukker så har jeg klart å bake litt til jul jeg også. Til nå er det blitt pepperkaker, kolakaker og Sara...

Stokke

Anna har fått en julegave på forskudd, nemlig Newborn Set som man skal feste på Stokkestolen. Artig at hun kan bruke den stolen jeg har vokst opp med. Og når man har blitt en mnd så skulle det bare...

Lobber

Jippi, i dag kom endelig Nesnalobbene mine i posten. Perfekt timing med tanke på det iskalde været vi har i Trøndelag fortiden. Hadde slike lobber når jeg var liten og husker at de varmet godt på k...

Lyst på litt rå sjokolade?

Mjuugly har en utrolig bra blogg om livsglede, livet med ME og "alternativ" og sunn mat. En blogg jeg kan anbefale for alle, og jeg har funnet mange gode tips der. Jeg kunne gjerne tenkt meg litt r...

Bytur

Søndagstur går fint an når det er så fint og mildt som i dag. Her må vi utnytte disse dagene da det er meldt kuldebølge til uken. Ruslet oss en tur til Bakklandet og kjøpte oss kaffe på Dromedar. S...

Badenymfe

Det kommer til å bli mange "første gangen" innlegg fremover, så dere får bare bære over med meg. For oss er jo alt så stas og her er Anna etter sitt aller første bad :)

Morgenstund er tull i grunn

Når man er våken halve natten er det godt å kunne sove utpå og kose seg gjennom formidagen. Hverdagen har hentet oss inn etter at vi kom hjem fra sykehuset, men den blir aldri den samme. Heldigv...

Mamma, endelig!

Torsdag 4.11.2010 kl 21.05, en uke på overtid ble jeg mamma til verdens fineste Anna!:) For en lykke og jeg skjønner at man ikke kan kjenne denne lykkefølelsen før man blir mamma selv! Det måtte...

Hest er fortsatt best!

Er på overtid og da er et mye man kan bedrive dagene med, som å rydde i gamle bilder. Fant en del bilder av flotte Lotta som var min første (og eneste foreløbig) hest. Savner henne!

Award!

Jeg har fått min første award av Nadja, artig utfordring som går ut på å skrive 7 (u)viktige ting om meg selv:) 1. Et ett luksusdyr og spanderer på meg selv en times hudpleie annenhver mnd. Hadde ...

Mens vi venter i spenning......

...... så er det greit å ha det meste klart til du kommer. Mens Ronja gleder seg til å bli frisk igjen..

Turdagen

Søndag er turdag, iallefall i Steinberget 10. Men med stor overvekt på magen så begrenser lengden på turen seg til rundt Theisendammen. Men med det nydelige høstværet så ble det en kjempe fin tur s...

Kroatia09

Når det blir mørkt ute før 21 nyhetene er ferdig, når det er så kaldt på morgenen at du må ha på deg skjerf og hansker og når du ikke har hatt ordentlig ferie på lenge så er det fint å tenke på at ...

Ingrid lærer å sy del 1

Husmorsgenet blomstrer for fullt for tiden og nå er det på tide og lære å sy. Jeg har begynt på lappeteknikkurs på Quiltegården og i går var den første gangen. Vi skal ta utgangspunkt i dette teppe...

Helg

I helga har vi passet Ole igjen, han og Ronja går godt sammen nå selv om det er litt småbjeffing og knuffing innimellom. Så sliten var Ronja i går kveld etter Ole hadde dratt:)Lørdag var jeg og Mar...

Cupcakes og festival

Fredagen fikk jeg besøk av min gode venninne Ingrid, vi startet Trondheims helga med besøk på den søte kafeen Fairytale Cupcakes på Lautenhaven. En liten sjarmør av en kafe med de fineste og søtest...

Tips til festivalmager

I morgen er det endelig Robyn og Pstereo! gleder meg masse og satser på god stemning. Fant disse passende tipsene i Gravid:

Gjenbruksdagen

Lørdag 28 august skal iallefall jeg på Torget. Fretex og Renholdsverket sammabeider og fyller Torget med bruktkupp og skatter. Gleder meg!Bilde: mercursenteret.noSalget starter kl 1300!

Mummifisert

Skulle jo egentlig ikke ta helt av og handle masse klær, vi har jo arvet så mye fint. Men disse to bodyene klarte jeg ikke å holde meg unna. Må passe på så ikke hun blir lei av Mummi før hun kommer...

Søndagshygge

Smuldrepai + mine nye tallerkener fra PIP.Studio = søndagshygge i sofaen!

Romantisk mimring....

28 juli feiret vi tre års bryllupsdag. Elsker å tenke tilbake på denne dagen som var både fin, morsom,rørende, latterfull ,festlig og som jeg delte med mine beste venner og familie. Skulle gjerne g...

Sommervisitt

Har hatt koslig besøk av min gode venninne Ingrid og lille Pernille. Vi har lekt oss i parken, spist på Løkka og Skansen, ruslet på marinen og latet oss i solen. Late sommerdager med gode venner er...

God sommer!

Ser frem til tre uker ferie og late dager i solsteiken! Ønsker alle dere en god sommer også:)Kommer til å bli litt kvasi blogging fremover... Sol-PC 1-0.

Late dager

Det er kanskje ei oppbrukt overskrift, men når gradestokken bikker over tyve så blir det late dager i hagen. Deilig! I går kveld satt vi ute til klokken to på natta, og hva er vel bedre enn det? Vi...

Det gledes

Og det skal gledes helt til 20 august for da skal jeg på Marinen for å høre denne dama:

Bursdag

I dag har min kjære bursdag og det ble et lite kakelag på kveldingen. Prøvde å lage Oreo Cupkakes etter oppskrift fra denne bloggen. På Chopkakes finner du mansse herlig innspirasjon til Cupkakes b...

Sommerkjøkken

Har man ikke sommer ute, så må man lage sommer inne. Og når man endelig får laget sommer inne så blir det litt sommer ute:) I januar(!) var jeg og kjøpte en mengde stoffpå IKEA. Bla for å sy putetr...

Det finnes sjokolade til enhver anledning!

Min kjære svoger har vært i Stockholm og blitt Viktorifisert! Esken her skal få dekorere kjøkkenet mitt i lange tider :)

Hachiko

In 1924, Hachikô was brought toTokyo by his owner, Hidesaburô Ueno, a professor in the agriculture department at the University of Tokyo. During his owner's life Hachikô saw him out from the fr...

Endelig!

Endelig sol! Ja, man blir faktisk værsyk av å bo i Trondheim, så når solen endelig varmer på terassen så er det bare å hive seg utå rope hurra! Er litt skeptisk til barelegger enda, men bare det å ...

Loppesøndag

I dag var det hele tre loppemarked i byen,påSolsiden, Bispehaugen skole og i en bakgård iIla. Jeg og Johanne ruslet rundt på alle, men de helt store kuppene fant vi ikke. Men i Ila fant jeg Nadja m...

Eg har sansen for deg

Og sansen for sol, sommer og herlig sommemusikk:)

30.mai.2010

Måtte jo se Grand Prix i går, eller Gørr Prix som noen sa etterhvert. Det var det dårligste Prix på lenge, og det sier jo litt når det egentlig er dårlig i utgangspunktet:) Men vi hadde det artig a...

Emilies

Hvis du bor i Trondheim eller planlegger ett besøk hit anbefaler jeg å prøve Emilies resturant som ligger rett over Trøndelag teater. Vi feiret min pappa og brors bursdag i dag og spiste en trerett...

Fjortisen gleder seg til sommerens kinopremierer!

En lat dag

Dagen i dagvar for meg årets lateste dag hitill. Orket ikke inn til byen i år, så det ble 17 mai frokost her hjemme med Silje som kom hjem fra India i går! Finkjolen var faktisk på hele dagen, selv...

Hagekos

Lurer på om jeg og Are sitter på den samme benken om førti år. Jeg håper det!:)Endelig sol og late dager i hagen.

Nyyydelig fredag med en nydelig cover!

Sikksakk

Har kjøpt meg ei fantastisk bok, den heter Sikksakk - sy barneklær av brukte voksenklær og er en bok for deg som vil lære å sy. Jeg er helt grønn på dette området, men har veldig lyst til å lære. B...

120 år

Norli har 120 års jubileumi år og vi feiret det med kake i dag:)Jeg anbefaler alle bokelskere til å handle på Norli neste uke, da har vi jubileumssalg med MANGE gode tilbud:) Det begynner 3 mai. Le...

Vintage photos

Har eksperimentert med mine nye "linser" i dag. En fantastisk app på iphone som gjør bildene litt "gammeldagse". Er seks forskjellige linser jeg har brukt. Synes selv at den lin...

Kulturuke

Denne uken har føket unna i full fart men har klart å få med meg to kulturelle innslag alikevel. På onsdag var jeg og Johanne også på ett dansestykke i forbindelse med MultiPlie dansefestival arran...

I still love cupcakes

Muffinsdilla`n har ikke helt gitt seg enda og Ingrid hadde tydeligvis dette friskt i minne da hun sendte meg denne kjempe søte lipglossen før påske :) Såtrivelig å få hyggelige brev i postkassen (d...